loading...

لوسیفر

ماسک آب برنج برای مو یک درمان زیبایی طبیعی با فواید زیاد است. این ماسک موی خانگی، توسط علاقه مندان به مراقبت از مو و افراد مشهوری مانند کاردی بی تبلیغ می شود. جالب است بدانید که این ترفند مراقبت از مو

snow بازدید : 336 پنجشنبه 08 تیر 1402 نظرات (0)

ماسک آب برنج برای مو یک درمان زیبایی طبیعی با فواید زیاد است. این ماسک موی خانگی، توسط علاقه مندان به مراقبت از مو و افراد مشهوری مانند کاردی بی تبلیغ می شود. جالب است بدانید که این ترفند مراقبت از مو، با وجود افزایش محبوبیت اخیر، چیز جدیدی نیست. در واقع، زنان یائو در جنوب چین قرن‌هاست که از آب برنج در رژیم غذایی و روتین زیبایی خود استفاده می‌کنند و گفته می‌شود که این راز موهای بلندشان است. برای کسب اطلاعات بیشتر، در مورد این ماسک خانگی ساده و در عین حال موثر مو ادامه مطلب را بخوانید.

آب برنج چیست؟

آب برنج همان آب نشاسته ای است که پس از خیساندن برنج باقی می ماند. این آب سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین B و E، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدان ها و اینوزیتول است. که می تواند فواید موضعی برای مو و پوست سر ارائه دهد.

فواید آب برنج برای مو

آب برنج خاصیت ارتجاعی مو را افزایش می‌دهد، پوست سر را مرطوب می‌کند، به موها حجم می‌دهد، حالت فر را ایجاد می‌کند، درخشندگی و سلامت مو را افزایش می‌دهد. وقتی آب برنج به درستی استفاده شود، به دلیل پروتئینی که فراهم می‌کند، می‌تواند به رشد مو کمک کند.

آب برنج روی موهای طبیعی و رنگ یا دکلره نشده (بدون مواد شیمیایی) بهترین اثر را دارد. میزان پروتئین موجود در آب برنج در صورت استفاده بیش از حد می تواند موهای رنگ شده شیمیایی را بشکند.

ماسک آب برنج برای مو های آسیب دیده و نازک عالی است. مطالعات نشان داده اند که اینوزیتول موجود در آب برنج به فولیکول های مو کمک می کند تا موهای جدید تولید کنند. اینوزیتول همچنین به کاهش سطح DHT (دی هیدروتستوسترون) کمک می کند. فردی که مبتلا به آلوپسی است می تواند از اینوزیتول بهره مند شود زیرا سطح بیش از حد DHT موجود در آلوپسی را تعدیل می کند و می تواند به رشد مو کمک کند، خاصیت ارتجاعی را افزایش داده و به بهبود موهای آسیب دیده کمک کند.

بیشتر بدانید: بهترین ماسک مو داخل حمامی (با آبکشی)

طرز تهیه آب برنج

درست کردن آب برنج ساده است: تنها چیزی که نیاز دارید برنج، آب، یک قابلمه، یک آبکش و یک بطری اسپری خالی است. با افزودن دو فنجان آب به هر فنجان برنج و مخلوط کردن آن در یک کاسه یا قابلمه شروع کنید. سپس اجازه دهید برنج 8 تا 16 ساعت خیس بخورد. با خیساندن برنج، آب به رنگ سفید مه آلود(کدر) در می آید.

پس از مدتی خیس خوردن برنج، یک ظرف خالی بردارید و آب برنج را داخل ظرف صاف کنید. اگر مراحل را به درستی دنبال کرده اید، باید دانه های برنج در صافی و آب برنج کدر در ظرفتان باقی بماند. آب برنج را داخل یک بطری اسپری بریزید و استفاده کنید.

نحوه استفاده از ماسک آب برنج به مو

قبل از اینکه آب برنج را به موهای خود بمالید، مطمئن شوید که موهای خود را به آرامی با شامپو تمیز کرده و کاملا آبکشی کنید. بعد از شامپو کردن موهایتان، آن را با آب برنج اشباع کنید و از انتهای مو شروع کنید. آب برنج باقی مانده را روی پوست سر خود بریزید و آن را به ریشه و تارهای مو ماساژ دهید. بگذارید آب برنج 20 تا 30 دقیقه بماند و سپس با آب خنک بشویید.

اگر از آب برنج به عنوان ماسک مو استفاده می‌کنید و آن را بیش از 10 دقیقه روی موهایتان می‌گذارید، توصیه می‌شود پس از استفاده موهایتان را با نرم کننده حالت‌دهی کنید. از آنجایی که آب برنج در نشاسته بسیار غلیظ است، استفاده بیش از حد می تواند موهای شما را خشک کند. موهای خود را به مدت 15 تا 30 دقیقه حالت دهید و موها و پوست سر خود را با روغن های ضروری آبرسانی کنید.

خطرات و عوارض جانبی

عوارض جانبی پس از استفاده از آب برنج نادر است اما ممکن است رخ دهد. به گفته هر دو متخصص، شایع ترین عارضه جانبی خشک شدن و پوسته پوسته شدن است که هر دو معمولاً ناشی از استفاده بیش از حد است. پس لطفا مراقب زمان بندی باشید و آب برنج را زیاد روی موهایتان نگذارید.

همچنین مهم است که از استفاده از برنج رنگی برای تهیه آب برنج خودداری کنید، زیرا دانه های رنگی به طور بالقوه می توانند مو را لکه دار کنند.

=======================================================================================

بیشتر بخوانید: ماسک مو بدون ابکشی بدون سولفات

مرتبط: ماسک آب برنج طرز تهیه ماسک آب برنج برای صورت طرز تهیه ماسک آب برنج برای مو طرز تهیه ماسک آب برنج برای چاقی صورت طرز استفاده از ماسک آب برنج برای مو خواص ماسک آب برنج برای صورت ماسک آب برنج و گلاب ماسک آب برنج برای چاقی صورت نی نی سایت ماسک آب برنج برای مو ماسک آب برنج نی نی سایت ماسک آب برنج برای صورت ماسک اب برنج و الوورا برای مو ماسک اب برنج و الوورا ماسک اب خیار و ارد برنج ماسک اب سیب زمینی و ارد برنج نی نی سایت ماسک اب سیب زمینی و ارد برنج آب برنج برای پوست صورت آب برنج برای صورت ماسک آب برنج برای چاقی صورت ماسک آب برنج برای مو نی نی سایت ماسک آب برنج برای سفیدی پوست ماسک آب برنج برای صورت نی نی سایت ماسک آب برنج برای رشد مو ماسک آب برنج برای جوش صورت ماسک آب برنج برای چی خوبه برنج آبکش ماسک اب برنج و پیاز برای مو نی نی سایت ماسک آب برنج برای پوست ماسک اب برنج و پیاز برای مو ماسک اب برنج و پودر کاکائو فواید ماسک آب برنج برای پوست ماسک اب برنج و گلاب

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 473
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 134
  • بازدید امروز : 81
  • باردید دیروز : 242
  • گوگل امروز : 18
  • گوگل دیروز : 30
  • بازدید هفته : 81
  • بازدید ماه : 4,872
  • بازدید سال : 49,183
  • بازدید کلی : 1,241,962